Bangarage is Volvodealer in Groot-Amsterdam. Op locatie Amsterdam Zuidoost biedt Bangarage haar klanten een unieke dienst: Volvo Personal Service.
Met Volvo Personal Service zorgt Bangarage Zuidoost voor één vast en persoonlijk contact. De beste service voor, tijdens én na de afspraak staat centraal. Klanten hebben één aanspreekpunt die beschikt over de kennis en kunde om ze op alle vlakken van dienst te zijn.
Bangarage wil Volvo Personal Service onder de aandacht brengen bij nieuwe én bestaande klanten en heeft Sageon gevraagd om hierbij te helpen.
Samen het doel bepalen
Aan de slag! Alice, contentmarketeer bij Sageon, vertelt: “Nadat de vraag van Bangarage Amsterdam Zuidoost bij ons binnenkwam, zijn we met de klant rond de tafel gaan zitten en hebben we in een brainstormsessie de invalshoek over de Volvo Personal Service bepaald.
Wat bleek? Het probleem zat vooral in de onwetendheid over de dienst. Een klant wist nog niet wat men van Bangarage kon verwachten bij een Volvo Personal Service-afspraak.
Ons voorstel: de doelgroep visueel kennis laten maken met Volvo Personal Service, zodat krijgen de klanten van Bangarage pas écht een goed beeld van de inhoud van deze service.
Het visualiseren van de dienst is mooie kans voor videomarketing, iets waar we bij Sageon goed in zijn. Samen met het interne marketingteam van Bangarage is er een strategie bepaald en een videoplan opgezet.”
Van idee naar uitvoering
Hoe dat in z’n werk gaat? Quinten, online marketeer en videograaf bij Sageon, legt uit: ‘’Nadat we samen het videoplan hebben bepaald, heb ik dit verder uitgewerkt. Vervolgens zijn we gestart met de eerste filmdag. Hierbij zorgt Sageon voor de apparatuur, de kennis en het plan, en Bangarage voor de figuranten.
Belangrijk was vooral het perspectief van de klant op het totaalplaatje van de Volvo Personal Service, dus wilden we ook de interactie met de klant en het monteurswerk vastleggen.
De video bestaat uit een deel testimonial en een b-roll. De video geeft een sfeerimpressie en is ook deels een instructievideo, waarin de klant een juist beeld krijgt van de dienst en wat er verwacht kan worden van de Volvo Personal Service.’’
”Wij hebben ervoor gekozen om echte medewerkers te gebruiken, om zo de video authentiek te houden. Bij deze video sprak er ook echt een monteur uit de werkplaats. Gelukkig waren Alice en Quinten flexibel en konden er last minute nog dingen aangepast worden, ook met inspraak van de monteur. Al met al zijn we zeer tevreden over het resultaat en hebben al veel positieve reacties ontvangen.”
Niels Brouwer, Marketing & Customer Experience specialist bij Volvo Bangarage
Het filmen is niet alles..
Na het opnemen is er nog een grote stap te maken: de montage. Op de filmdag zijn veel mooie beelden geschoten, maar om er een goed lopend verhaal van te maken, moet er nog het één en ander gebeuren. Dit doet Sageon in de editingfase achteraf.
Quinten Tolboom: ‘’het editen bestaat niet alleen uit beelden aan elkaar plakken en goed belichten. We houden ook rekening met het ondertitelen van de video en het optimaliseren van de beeldformaten, zodat het resultaat geschikt is voor publicatie op verschillende mediakanalen. De beste ‘kijkervaring’ daarvoor ontstaat immers door de video precies goed te laten aansluiten op de formaten van scherm waarop het bekeken wordt.
Door deze optimalisaties is de videocampagne voor Volvo Personal Service perfect inzetbaar de social media feed, -stories, de website en ook YouTube.’’
Met alleen de video zijn we er nog niet. Samen met Bangarage heeft het team van Sageon een strategie opgezet om bereik te genereren.
Het hoofddoel? Zowel bekendheid als conversies realiseren voor de nieuwe service. Om dit te realiseren is er strategie opgezet welke bestaat uit drie fases. Elke fase heeft een eigen doel en uitvoering:
Fase 1: awareness
Doel: het genereren van videoweergaven onder een brede ‘Volvodoelgroep’, waardoor de bekendheid (awareness) van de Volvo Personal Service van Bangarage wordt vergroot.
Fase 2: consideration
Doel: het genereren van relevant verkeer naar de website, waardoor de doelgroep uitgebreider kennis maakt met het inhoudelijke gedeelte van de Volvo Personal Service en ook kan overgaan op het maken van een afspraak.
Fase 3: conversion
Doel: de conversieratio verhogen door retargeting. Met het benaderen van een specifieke doelgroep op basis van resultaten van fase 1 en 2 wordt de Volvo Personal Service extra onder de aandacht gebracht, wat meer nieuwe afspraken oplevert.
Al in fase 1 werden de eerste afspraken ingeboekt: een succes! In de maand mei 2022 zijn er 17 werkplaatsafspraken gegenereerd.
Bovendien zijn er nieuwe bezoekers (online en offline) aangesproken en neemt het bereik van en de betrokkenheid op de advertenties (zoals het aantal reacties) gestaag toe, waardoor ook het uitbreiden van de bekendheid gelukt is. We zien lagere kosten per klikken (CPC), hogere doorklikratio’s (CTR) en een hoger aantal klikken bij deze videoadvertenties dan bij alle andere advertenties.
Door Sageon wordt tussendoor bijgestuurd op de targeting en inrichting van campagnes om een optimaal resultaat te bereiken.
”Van het eerste contact, het maken van het videoplan tot de filmdag zelf: alles is goed en snel verlopen. Met name de goede voorbereiding onderling zorgde ervoor dat het traject vlot verliep en we de campagne snel konden starten!”
Niels Brouwer, Marketing & Customer Experience specialist bij Volvo Bangarage
De samenwerking met Bangarage voor deze videocampagne is er één die duidelijk resultaat opgeleverd heeft.
Naast dit project zijn er meerdere werkzaamheden die Sageon met Bangarage uitvoert, zowel op gebied van SEO (optimaliseren van de vindbaarheid in Google) als SEA (adverteren in zoekmachines).
Ben je benieuwd naar welke resultaten we voor jou kunnen behalen met videomarketing? Laat je gegevens achter en dan nemen wij contact met je op.