Het zat er al even aan te komen: Google introduceert een eigen testtool om je website te controleren op rich results. Je leest het goed: rich results, de nieuwe standaardbenaming van Google voor rich snippets.
Rich results
Rich results is informatie die direct in Google getoond wordt. Zo zie je bijvoorbeeld direct de voorbereidingstijd als je op een bepaald recept zoekt of je ziet direct de prijs van een product als je naar een bepaald product zoekt.
De tool
De nieuwe test is vergelijkbaar met de mobielvriendelijkheidstest van Google en het PageSpeedrapport van Google. Het laat zien of je website voorzien is van structured data (waar rich results op gebaseerd zijn) en welke verbeteringen hier mogelijk zijn.
De tool is hier te vinden: https://search.google.com/test/rich-results
Betaversie
Heb jij jouw website geoptimaliseerd voor rich results maar geeft de testtool aan dat je website geen structured data bevat? Geen paniek: op dit moment is de tool nog in betaversie en biedt het alleen ondersteuning voor vacatures, recepten, cursussen en films.
Tip: ben je nog niet bekend met rich results en structured data? Lees er meer over in mijn artikel Structured data, wat is het en wat kun je ermee?
Onlinemarketingbureau
Wil je meer weten over hoe jij jouw website zo goed mogelijk vindbaar maakt in Google? Neem contact op met onlinemarketingbureau Sageon voor advies.