Het was al even geleden aangekondigd, maar deze week is het dan zover: de Facebook Ads manager heeft een nieuw uiterlijk. Dat kan dus even schrikken zijn bij de volgende keer dat je inlogt!
Is er veel veranderd? Niet echt. Veel dingen staan op een net wat andere plek. Het kan dus gebeuren dat je heel even moet zoeken naar opties die lang op dezelfde plek hebben gestaan.
De oude interface
Hieronder een afbeelding van het oude vertrouwde uiterlijk, dat al zo’n 5 jaar hetzelfde was.
Zoals je ziet kon je navigeren tussen campagne, advertentiesets en advertenties door middel van de tabbladen boven de campagnes.
De nieuwe interface
Hoe ziet het nieuwe uiterlijk er dan uit? In mijn ogen is het frisser vormgegeven. De belangrijkste wijziging is dat de navigatie op een iets andere plek zit: namelijk aan de linkerkant van het scherm.
Naast de wijzigingen in de interface zijn er ook enkele functionele verbeteringen geïntroduceerd. Het wordt bijvoorbeeld makkelijker om toegang tot assets (zoals pagina’s, advertentieaccounts en pixels) te delen met andere gebruikers. Ook wordt het voor bureaus eenvoudiger om nieuwe klanten toe te voegen aan Business Manager.
Lees hier alle wijzigingen die tegelijkertijd met de nieuwe interface zijn doorgevoerd.
Wat zijn de gevolgen?
Deze uiterlijke wijziging heeft geen effect op je lopende campagnes. Deze blijven gewoon doorlopen.
Ook kun je nog steeds de kolommen aanpassen naar eigen inzicht. Op die manier kun je campagnes rapporteren of sorteren op de cijfers die jij belangrijk vindt.
Facebook advertenties inrichten
Wil je aan de slag met adverteren in Facebook maar weet je niet hoe je moet beginnnen? Lees dan mijn blog over het inrichten van een Facebook advertentieaccount of neem contact op met online marketing bureau Sageon in Utrecht!