Van onzichtbaar naar onmisbaar
Bert Cohen is carrièrecoach met een bewezen track record in de top van de arbeidsmarkt. Met zijn werk begeleidt hij mensen ‘met impact’, bij het heruitvinden van hun carriere en zichzelf. Zijn oude website, ccccnc.nl, vertelde dit verhaal niet. Bezoekers snapten niet wat hij precies deed, voor wie en waarom ze bij Bert moesten zijn.
“Onze website had een verouderde uitstraling en was niet vindbaar in Google. We merkten dit in het teruglopende aantal leads. “Ik wil dat mensen begrijpen hoe ik ze kan helpen,” zei Bert. “En dat ze vertrouwen krijgen om die eerste stap te zetten.”
Dat vertrouwen begint bij herkenning. En herkenning begint bij zichtbaarheid.
Meer dan een naamsverandering
We zijn gestart met het voor de hand liggende: van ccccnc.nl naar bertcohen.nl. Want als coach ben jij je merk. Mensen kiezen voor een persoon waarmee ze samen willen werken, niet voor een bedrijf.
Maar een nieuwe naam is pas het begin. We bouwden de hele site opnieuw op, rond het B-B-B model: Behoefte, Belofte, Bewijs.
Terug naar de basis: Behoefte, Belofte, Bewijs
We pakten het anders aan. Niet meer modellen, maar mensen. Niet meer theorie, maar verhalen.
Behoefte
Wat zoekt iemand die bij een carrièrecoach komt? Duidelijkheid. Richting. Vertrouwen dat het gaat lukken.
Belofte
Wat belooft Bert precies? Geen vage taal over “ontwikkeling”, maar concrete hulp: “Ik help je de juiste keuzes maken voor je carrière.”
Bewijs
En daar lag de kracht. In plaats van verhalen over wat Bert doet, lieten we zijn klanten vertellen wat het opleverde.
Echte mensen, echte resultaten
We interviewden de CEO van HEMA. Een directeur van ABN AMRO. Mensen die écht met Bert werken en resultaat boeken. Hun verhalen werden de kern van de nieuwe site.
Maar we gingen verder. We zetten Bert zelf volop in beeld. Foto’s van gesprekken. Video’s waarin je ziet hoe hij werkt.
Want carrièrecoaching is mensenwerk, je wilt voelen hoe het is om tegenover hem te zitten.
Van ingewikkeld naar simpel
De oude site bombardeerde bezoekers met modellen en theorieën. De nieuwe site begint met een simpele vraag: “Twijfel je over je volgende stap?”
Daarna een helder pad: Dit is wie Bert is, dit doet hij voor je, en zó heeft het anderen geholpen.
Geen omwegen, geen jargon. Gewoon eerlijkheid over wat je kunt verwachten.
We splitsen ook de doelgroepen. Particulieren krijgen een ander verhaal dan organisaties, niet omdat de dienst anders is, maar omdat hun behoeften anders voelen.
Het verschil tussen weten en voelen
Het resultaat is een website waar je Bert écht leert kennen.
Je ziet hem in gesprek,hoort zijn klanten vertellen, voelt wat voor persoon hij is.
Want daar draait het om bij goede coaching:
Je moet het gevoel hebben dat deze persoon je gaat helpen.
Geen website ter wereld vervangt dat eerste gesprek, maar onze job was ervoor zorgen dat mensen überhaupt bellen.
Zichtbaarheid buiten bestaande netwerk om
Bert Cohen wordt nu gevonden door nieuwe klanten buiten zijn bestaande netwerk om. Zijn oude website was geen goede vertegenwoordiger. Zijn nieuwe website is dit wel.
Het maakt alle verschil tussen een bezoeker die afhaakt, en een bezoeker die belt. Want ook al bied je de beste dienst ter wereld, mensen nemen geen contact met je op als ze je niet kunnen vinden en niet begrijpen wat je doet en welke waarde je toevoegt.
Wat levert het op?
Een mooie site met een sterk verhaal levert niets op zonder de juiste bezoekers. Met een goed plan zorgen we middels SEO (zoekmachine-optimalisatie), SEA (adverteren in zoekmachines) en social media campagnes voor traffic naar de website.
De eerste opdrachten zijn inmiddels gevallen, dit smaakt dus naar meer!
Samenwerken met Sageon?
Deze samenwerking is een goed voorbeeld van de werkwijze van Sageon: kunnen vertrouwen op een team gespecialiseerde online marketeers die jouw bedrijf echt snappen en je helpen aan meer zichtbaarheid, websitebezoekers en omzet.
Samenwerken met Sageon? Laat je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op.