Van onzichtbaar naar onmisbaar
Bert Cohen is carrièrecoach. Goed in wat hij doet, maar zijn oude website ccccnc.nl vertelde dat verhaal niet. Bezoekers snapten niet wat hij precies deed, voor wie, en waarom zij bij hem moesten zijn.
“Onze website had een verouderde uitstraling en zakte steeds verder weg in Google. We merkten dit in het teruglopende aantal leads dat via de “Ik wil dat mensen begrijpen hoe ik ze kan helpen,” zei Bert. “En dat ze vertrouwen krijgen om die eerste stap te zetten.”
Dat vertrouwen begint bij herkenning. En herkenning begint bij zichtbaarheid.
Meer dan een naamsverandering
We startten met het voor de hand liggende: van ccccnc.nl naar bertcohen.nl. Want als coach ben jij je merk. Mensen werken met jou, niet met een bedrijf.
Maar een nieuwe naam is pas het begin. We bouwden de hele site opnieuw op, rond ons B-B-B model: Behoefte, Belofte, Bewijs.
Terug naar de basis: Behoefte, Belofte, Bewijs
We pakten het anders aan.Niet meer modellen, maar mensen. Niet meer theorie, maar verhalen.
We bouwden de nieuwe site rond ons B-B-B-model.
Behoefte
Wat zoekt iemand die bij een carrièrecoach komt? Duidelijkheid. Richting. Vertrouwen dat het gaat lukken.
Belofte
Wat belooft Bert precies? Geen vage taal over “ontwikkeling”, maar concrete hulp: “Ik help je de juiste keuzes maken voor je carrière.”
Bewijs
En daar lag de kracht. In plaats van verhalen over wat Bert doet, lieten we zijn klanten vertellen wat het opleverde.
Echte mensen, echte resultaten
We interviewden de CEO van HEMA. Een directeur van ABN AMRO. Mensen die écht met Bert werkten en resultaat boekten. Hun verhalen werden de kern van de nieuwe site.
Maar we gingen verder. We zetten Bert zelf volop in beeld. Foto’s van gesprekken. Video’s waarin je ziet hoe hij werkt.
Want carrièrecoaching is mensenwerk, je wilt voelen hoe het is om tegenover hem te zitten.
Van ingewikkeld naar simpel
De oude site bombardeerde bezoekers met modellen en theorieën. De nieuwe site begint met een simpele vraag: “Twijfel je over je volgende stap?”
Daarna een helder pad: Dit is wie Bert is, dit doet hij voor je, en zó heeft het anderen geholpen.
Geen omwegen, geen jargon. Gewoon eerlijk over wat je kunt verwachten.
We splitsen ook de doelgroepen. Particulieren krijgen een ander verhaal dan organisaties, niet omdat de dienst anders is, maar omdat hun behoeften anders voelen.
Het verschil tussen weten en voelen
Het resultaat is een website waar je Bert écht leert kennen.
Je ziet hem in gesprek,hoort zijn klanten vertellen, voelt wat voor persoon hij is.
Want daar draait het om bij goede coaching:
Je moet het gevoel hebben dat deze persoon jou gaat helpen.
Geen website ter wereld vervangt dat eerste gesprek, maar onze job was ervoor zorgen dat mensen überhaupt bellen.
Soms moet je eerst zichtbaar worden
Bert was altijd al een goede coach. Zijn website was alleen geen goede vertegenwoordiger.
Nu wel. En dat maakt alle verschil tussen een bezoeker die afhaakt, en een bezoeker die belt. Want de beste dienst ter wereld helpt niemand, als mensen niet begrijpen wat je doet.
Samenwerken met Sageon
Deze samenwerking is een goed voorbeeld van de werkwijze van Sageon: kunnen vertrouwen op een team gespecialiseerde online marketeers, zonder deze zelf in dienst te nemen!
Meer weten over online marketing? Laat je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op.